Zagranica

Facebook szeptany

Marketing szeptany w serwisie społecznościowym Facebook ma największy wpływ na decyzje zakupowe - wynika z raportu firmy Morpace.

To Facebook jest serwisem społecznościowym, w przypadku którego marketing szeptany może wywierać największy wpływ na decyzje zakupowe użytkowników – wynika z raportu firmy doradczej Morpace, która przebadała 1 tys. konsumentów w Stanach Zjednoczonych.

Okazało się, że aż 83 proc. osób w wieku 18-34 lata ma konto w tym serwisie. Spośród osób w wieku 35-54 lata odsetek ten stanowi 61 proc., a w przypadku osób powyżej 55. roku życia – 48 proc. Dwie trzecie uczestników badania spędza podczas jednej wizyty na swoim koncie od 5 do 30 minut. 20 proc. przegląda zawartość serwisu i wysyła wiadomości co pół godziny lub częściej.

Dla 41 proc. badanych podstawową motywacją do zostania fanem jakiejś marki lub firmy jest chęć pokazania znajomym, jaki produkt wspierają. 37 proc. robi to, aby otrzymać zniżkę. 36 proc. uważa, że Facebook jest dobrym miejscem do zapoznania się z produktem, który potencjalnie kupią.

Ponad jedna trzecia badanych rozmawia z przyjaciółmi na Facebooku o restauracjach, sklepach spożywczych i produktach żywieniowych.