Kraj

BROWAR WARKA ROZPOCZĄŁ OGÓLNOPOLSKĄ KAMPANIĘ WARKI STRONG

Browar Warka, należący do Grupy Żywiec SA, rozpoczął ogólnopolską kampanię swojego flagowego brandu - piwa Warka Strong. Od strony strategii...

Browar Warka, należący do Grupy Żywiec SA, rozpoczął ogólnopolską kampanię swojego flagowego brandu – piwa Warka Strong. Od strony strategii i kreacji została ona przygotowana przez agencję McCann-Erickson (obsługującą Browar Warka od 1998 r.). Media zakupił i zaplanował dom mediowy Universal McCann. Kampania telewizyjna (spot pt. “Platforma”, 45- i 30-s) będzie prowadzona do momentu wejścia w życie nowelizacji ustawy antyalkoholowej (prawdopodobnie do 13 września br.). Kampania radiowa zaplanowana została na okres między 16 lipca a 1 września br. Kampania kinowa potrwa od 25 sierpnia do 13 września br. “Najnowszą kampanię reklamową oparliśmy na sprawdzonych założeniach. Nadal naszym celem jest umacnianie marki Warka Strong w świadomości konsumentów oraz ugruntowanie wizerunku piwa dla prawdziwych mężczyzn” – powiedział Dariusz Mitura, brand manager piwa Warka Strong. Od początku 2000 r. Warka Strong jest liderem w segmencie piw mocnych z 17,6-proc. udziełem w rynku (kwiecień – maj 2001 r.). Największym konkurentem jest piwo Okocim Mocne, produkowane przez Browar Okocim SA, którego udział w segmencie piw mocnych wynosi 14,8 proc. (źródło: Grupa Żywiec). W br. Warka Strong nie była jeszcze wspierana kampanią ATL. W ub.r. wydatki na reklamę tego brandu wyniosły natomiast 26,1 mln zł (źródło: Expert Monitor oraz Media Watch – outdoor). Browar Warka wprowadził w tym roku na rynek ogólnopolski piwo Warka Jasne Pełne. Kampania tego brandu w telewizji i prasie kosztowała od 15 kwietnia do końca czerwca br. 25 mln zł (źródło: Expert Monitor). Udziały Warki Jasne Pełne w ogólnym rynku piwa wzrosły od momentu rozpoczęcia kampanii z 3 proc. do 3,2 proc. (źródło: Grupa Żywiec). (PR)