Kraj

Męskie pasje w linii AA

Oceanic wprowadza nową kolekcję kosmetyków AA Men. Po raz pierwszy stosuje pozycjonowanie wiekowe oraz uruchamia specjalny serwis społecznościowy dla przyszłych konsumentów.

Kolekcja AA Men to grupa czterech linii kosmetyków dedykowanych mężczyznom w różnym wieku. Dla każdej z serii marketer przypisał innego ambasadora, których łączy jedno – pasja.

Dla linii 20+ jest to Victor Borsuk, mistrz Polski w kitesurfingu (na zdjęciu), 30+ Marcin Gienieczko, podróżnik, 40+ Sebastian Kawa, mistrz świata w szybownictwie, oraz 50+ Piotr Pustelnik, himalaista. W sprzedaży pojawi się także dodatkowa seria Basic.

Męskie pasje w linii AA

Jak mówi Maciej Kempa, kierownik działu marketingu firmy Oceanic, do tej pory firmy nie pozycjonowały tak precyzyjnie pod względem wieku kosmetyków pielęgnacyjnych dla mężczyzn. Marketer wierzy, że uda mu się powtórzyć wyniki dopasowania portfolio, jakie już wcześniej zastosowano w kosmetykach damskich.

Nowa linia AA Men będzie jednym z najważniejszych działań marketingowych w tym roku. Jak podkreśla Kempa, męska pielęgnacja jest jedną z najmocniej rosnących kategorii kosmetycznych, dlatego firma będzie ją rozwijać. Według danych spółki, na podstawie Memrba, w ub.r. cała kategoria męskiej pielęgnacji warta była 105 mln zł, a rok wcześniej – 86 mln zł. Udziały wartościowe marki w tej kategorii wynosiły ok. 9 proc. W czołówce graczy są L’Oreal i Nivea. Nie udało nam się ustalić, jakie są ich udziały.

No

Męskie pasje w linii AA
wa linia uzyska wsparcie reklamowe na nośnikach reklamy zewnętrznej i w prasie. Na layoutach pojawią się ambasadorzy linii. Już teraz na skrzyżowaniu ulic Sikorskiego i Sobieskiego w Warszawie zawisł meganośnik promujący gamę AA Men.

Po raz pierwszy firma zrealizuje także projekt internetowy www.meskiepasje.pl, kierowany tylko do mężczyzn. Będzie to wielopoziomowy serwis obejmujący sekcje poświęcone poszczególnym ambasadorom (w planach pojawi się m.in. możliwość śledzenia panów za pośrednictwem nadajników GPS, w które zostaną wyposażeni) oraz serwis konsumencki. Jego celem będzie stworzenie społeczności mężczyzn, którzy chcą się podzielić własną pasją.

Firma przeprowadzi także konkurs, w którym nagrodą będzie wspólna wyprawa z bohaterami kosmetyków. Większość działań firma przygotowuje we własnym zakresie. Za obsługę kampanii w wybranych mediach odpowiada Intermedia. Marketer nie podaje wielkości budżetu reklamowego oraz wartości udziałów, jakie chce w tym roku osiągnąć.