Przetargi

Wielomiesięczny przetarg zakończony

McCann Erickson wiodącą agencją reklamową PKO Banku Polskiego.

PKO BP po wielomiesięcznym przetargu wybrał agencję McCann Erickson jako wiodącą w obsłudze full service. Umowę zawarto na dwa lata. Przewiduje ona świadczenie usług reklamowych na rzecz banku oraz spółek Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego.

– Nie wykluczmy jednak współpracy z innymi agencjami na zasadach projektowych – mówi Tomasz Marszałł, CMO PKO BP.  Na tym etapie nie wiadomo jednak, jak będą wybierane agencje do poszczególnych projektów.

Do czerwca br. agencje Lowe GGK i Testardo Gram współpracujące wcześniej z PKO BP mają przedłużone umowy w zakresie realizacji działań ATL i BTL.

McCann Erickson współpracowała już z PKO BP w drugiej połowie lat 90. Stworzyła wtedy pierwszą w historii banku kompleksową strategię komunikacji marketingowej. Jest także autorem wykorzystywanego do dnia dzisiejszego przez bank hasła „Blisko Ciebie”.

Obecnie agencja poza okazywaniem wielkiej radości z powodu zdobycia tak znacznego klienta nie podaje, jak zorganizuje pracę, aby zaspokoić potrzeby PKO BP; w dużej mierze zależeć to będzie od liczby projektów, które przewiduje bank.

Przypomnijmy, że PKO BP rozpisało przetarg w lipcu ub. roku (MMP24 z 2 lipca ub.r.), potem procedury zostały wstrzymane (MMP24 z 2 grudnia ub.r.) i odwieszone na początku br.

Z siedmiu agencji, do których PKO BP wysłało zaproszenia do przetargu na kompleksową obsługę: Testardo Gram, Ogilvy Action, Leo Burnett, Just, Red8 Communications, Saatchi & Saatchi oraz McCann Erickson, na short-liście zostały tylko dwie – Red8 i McCann Erickson, i  tylko pomiędzy tymi dwiema agencjami toczyły się ostateczne negocjacje.

Z naszych informacji wynika, że podjęcie ostatecznych decyzji przedłużało się z powodu skomplikowanych negocjacji finansowych.