Kraj

Startują targi MIPTV w Cannes

Na targach MIPTV w Cannes obecnych jest 38 firm z Polski, w tym 8 wystawców.

W Cannes rozpoczęły się międzynarodowe targi telewizyjne MIPTV 2010. Potrwają do piątku 16 kwietnia. Wśród uczestników jest 38 firm z Polski, z czego 8 oferuje swoje produkcje na stoiskach. Samodzielne stoiska mają: TVP, TVN i ATM Grupa (stoisko Sparks Network), pozostałe pojawią się na stoiskach swoich międzynarodowych centrali.

Tradycyjnie ATM Grupa będzie oferować swoje formaty serialowe i rozrywkowe. TVN akcentować będzie seriale i inne produkcje własne (w tym dokumenty i filmy kinowe). Podczas tegorocznych targów MIPTV Telewizja Polska zaprezentuje m.in. produkcje muzyczne poświęcone muzyce Fryderyka Chopina, nawiązujące do obchodów Międzynarodowego Roku Chopinowskiego. Nowymi tytułami promowanymi na targach będą m.in. najnowsze seriale TVP: „Blondynka” i „Siostry” cieszące się dużą popularnością wśród polskich widzów. „Blondynka” to serialowy hit wiosennej ramówki TVP1 z 5,3-mln widownią (dane AGB Nielsen Media Research). TVP zaprezentuje też 13 nowych odcinków drugiego sezonu „Czasu honoru”, serialu wojennego. Przygotowano też bogatą ofertę dokumentalną (w tym nowość “Tajemnice Doliny Nilu”).

Targi MIPTV to jedno z najważniejszych wydarzeń międzynarodowych poświęconych najnowszej ofercie programowej, dystrybucji i finansowaniu produkcji filmowej i telewizyjnej, w tym filmów fabularnych, dokumentalnych i animowanych, programów TV, seriali i formatów. W targach bierze udział ok. 12 tys. uczestników z ponad 100 krajów. Tegoroczna edycja MIPTV poprzedzona była spotkaniami MIPDoc (o produkcjach dokumentalnych) i MIPFormats (po raz pierwszy – spotkania dotyczące formatów telewizyjnych).