Jak poinformowali przedstawiciele firmy E1 Entertainment, która zajmuje się sprzedażą produktów na licencji, wartość sprzedaży gadżetów opatrzonych wizerunkiem świnki Peppy przekroczyła już 100 mln funtów. Oznacza to wzrost w ciągu ostatniego roku o ok. 30 proc.
Najlepiej sprzedają się płyty DVD z bajkami, gry wideo, zabawki i książki. Do sprzedaży wprowadzono m.in. książki spersonalizowane, w których na zamówienie rodziców pojawiało się imię ich dziecka jako imię jednego z głównych bohaterów. Poza tym organizowana jest trasa, w ramach której organizowany jest cykl imprez z udziałem Peppy. W tym roku tour realizowany pod hasłem “Peppa Pig Live” odbędzie się na 180 rynkach, a nowe programy merchandisingowe ruszą we Francji, w Australii i Polsce.
Według Andrew Carleya, head of licensing and merchandising w E1, świnka Peppa to “marzenie każdego licencjobiorcy”. Jego zdaniem marka bohaterki kreskówek jest budowana długofalowo, dlatego ma potencjał dalszego rozwoju. (na podst. “BrandRepublic”)