Zagranica

Peppa sprzedaje coraz więcej; również w Polsce

Gadżety z wizerunkiem świnki Peppy, popularnej z dziecięcej kreskówki, sprzedają się coraz lepiej. Wartość sprzedaży przekroczyła już poziom 100 mln funtów.

Jak poinformowali przedstawiciele firmy E1 Entertainment, która zajmuje się sprzedażą produktów na licencji, wartość sprzedaży gadżetów opatrzonych wizerunkiem świnki Peppy przekroczyła już 100 mln funtów. Oznacza to wzrost w ciągu ostatniego roku o ok. 30 proc.

Najlepiej sprzedają się płyty DVD z bajkami, gry wideo, zabawki i książki. Do sprzedaży wprowadzono m.in. książki spersonalizowane, w których na zamówienie rodziców pojawiało się imię ich dziecka jako imię jednego z głównych bohaterów. Poza tym organizowana jest trasa, w ramach której organizowany jest cykl imprez z udziałem Peppy. W tym roku tour realizowany pod hasłem “Peppa Pig Live” odbędzie się na 180 rynkach, a nowe programy merchandisingowe ruszą we Francji, w Australii i Polsce.

Według Andrew Carleya, head of licensing and merchandising w E1, świnka Peppa to “marzenie każdego licencjobiorcy”. Jego zdaniem marka bohaterki kreskówek jest budowana długofalowo, dlatego ma potencjał dalszego rozwoju. (na podst. “BrandRepublic”)