Kraj

Aparaty przed wakacjami

Podobnie jak w ubiegłym roku Samsung będzie promował aparaty z dwoma wyświetlaczami.

Aparaty przed wakacjami
Samsung Electronics Polska planuje kampanię reklamową swoich aparatów fotograficznych przed sezonem letnim (przed wakacjami przypada tradycyjny sezon zwiększonej sprzedaży sprzętu foto). Będzie w niej promował dwa nowe modele z tegorocznej oferty – aparaty kompaktowe Samsung PL150 (na zdj.) i ich tańszą wersję PL100.

Cechą wyróżniającą te modele są dwa wyświetlacze – jeden tradycyjnie umieszczony z tyłu obudowy i drugi – z przodu korpusu, obok obiektywu. Ten drugi, dodatkowy wyświetlacz ułatwia wykonywanie m.in. autoportretów, zdjęć z przyjaciółmi itp.

Kampania będzie prowadzona w maju i czerwcu, obejmie reklamy w prasie (branżowej, lifestyle’owej), internecie (portale, serwisy ogólnotematyczne, branżowe i społecznościowe). Producent rozważa również wykorzystanie outdooru i nośników niestandardowych.

W ubiegłym roku Samsung reklamował model ST550, który także miał dwa wyświetlacze (z tyłu i z przodu). W ramach kampanii internetowej Samsung wykorzystał niestandardową formę – po wyrażeniu zgody przez internautę reklama uruchamiała w komputerze kamerkę internetową (oczywiście jeśli komputer takową posiadał) i użytkownik widział na bannerze swoje zdjęcie.

Kreacje reklam dla Samsunga przygotowuje jego koreańska agencja reklamowa Cheil Communications, a media planuje i kupuje Starcom.

Aparat Samsung PL150 kosztuje ok. 720 zł, natomiast model PL100 – ok. 660 zł.

W ub.r. Samsung sprzedał ok. 195 tys. szt. aparatów kompaktowych, dzięki czemu awansował z szóstego miejsca (w 2008 r.) na pozycję wicelidera i obecnie ma ambicje walki o miejsce pierwsze z Sony Poland.