Kraj

Przegląd na świecie, ale nie w Polsce

Globalny przetarg na obsługę mediową SCA pominie rynek polski. Nasz oddział bazuje na działaniach trademarketingowych. W najbliższym czasie zamierza wprowadzić kilka nowości pod marką Zewa.

Koncern SCA, w Polsce reprezentowany przez SCA Hygiene Products, ruszył z globalnym przetargiem na obsługę mediową. Nie obejmie on jednak naszego rynku, ponieważ obecna strategia firmy opiera się tylko na działaniach marketingowych bazujących na promocji w punktach sprzedaży i promocjach cenowych. Większość tych działań firma prowadzi własnymi siłami.

Globalny budżet SCA wyceniany jest na ok. 100 mln funtów. Jednym z domów mediowych, z którymi SCA współpracuje na innych rynkach, jest Carat.

Głównymi markami SCA w Polsce są Libresse (produkty higieniczne dla kobiet) oraz Zewa (papier toaletowy oraz chusteczki). Jak mówi Paulina Rapkowska, sales marketing specialist w SCA Hygiene Products, w tym roku firma nie planuje żadnych nowości pod marką Libresse, a w działaniach marketingowych skupi się na obniżkach cenowych, które mają zachęcić większą liczbę kobiet do zakupu ich produktów. Według danych firmy udziały wartościowe marki wynosiły w ub.r. ok. 5-6 proc. Głównymi graczami są takie marki jak Always czy Bella.

Nowe produkty mają pojawić się pod marką Zewa – będzie to m.in. papier nawilżany dla dzieci. Marketer odświeży także opakowania chusteczek. Wszystkie nowości uzyskają jedynie trademarketingowe wsparcie promocyjne. (na podst. “BrandRepublic”)