M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

AXEL SPRINGER WYDA POLSKĄ EDYCJĘ "NEWSWEEKA"

Serwis Dzienny | 24 lipca 2001, 00:00

We wrześniu br. na polskim rynku ukaże się polska edycja amerykańskiego tygodnika "Newsweek". Nakład tego tytułu o profilu społeczno-politycznym wyniesie...

We wrześniu br. na polskim rynku ukaże się polska edycja amerykańskiego tygodnika "Newsweek". Nakład tego tytułu o profilu społeczno-politycznym wyniesie 300 tys. egzemplarzy. "Grupą docelową polskiego "Newsweeka" będą czytelnicy "Wprost" i "Polityki", ale planujemy rozszerzenie tej grupy o nowych czytelników" - mówi Michał Fijoł, asystent prezesa wydawcy pisma - firmy Axel Springer Polska. Wydawnictwo nie podaje jednak, o jakie nowe grupy docelowe zamierza poszerzyć grono czytelników, ani też szacunków dotyczących planowanych wpływów z reklam. Według danych Agory Monitoring wpływy reklamowe "Wprost" za pierwsze półrocze 2001 r. wyniosły 46,6 mln zł, a wpływy "Polityki" - 44,5 mln zł (reklamy wg cenników, bez insertów). Redaktorem naczelnym polskiego "Newsweeka" będzie Tomasz Wróblewski, który wcześniej był zastępcą redaktora naczelnego "Wprost". Wydawnictwo nie ujawniło na razie planów dotyczących wsparcia sprzedaży nowego pisma, w tym planowanej kampanii reklamowej. Licencjodawcą praw do tytułu jest amerykański wydawca pisma - firma Newsweek Inc. powiązana kapitałowo z Washington Post Company. (PU)

Czytaj więcej na temat: , , , , ,