Kraj

CMR oferuje modele ekonometryczne

CMR, dostawca m.in. jednoźródłowego badania mediów, poszerza ofertę o modelowanie.

Centrum Monitorowania Rynku poszerza ofertę o usługi modelowania ekonometrycznego ze szczególnym uwzględnieniem modeli efektywności kampanii marketingowych. Firma proponuje obecnie dwa rodzaje modeli. Pierwszy, podstawowy, oparty jest na danych z handlu tradycyjnego – według CMR bardziej czułych na działanie kampanii reklamowych w mediach. Drugi koncentruje się na modelowaniu sprzedaży w handlu nowoczesnym. Oferta produktu ma otwartą formułę – klienci CMR mogą zamówić zarówno pełne modelowania, jak i dane surowe.

Przypomnijmy, że CMR dystrybuuje dane z handlu tradycyjnego oparte na informacjach z kas fiskalnych. Pozwalają one na obserwacje zachowań konsumentów w czasie rzeczywistym, a tym samym ocenę przełożenia działań marketingowych na decyzje zakupowe.

Jak podkreśla Katarzyna Mojsiewicz, dyrektor operacyjna CMR, przygotowane dotychczas modele pozwalają na ocenę skuteczności kampanii reklamowych niezależnie od innych czynników, a także ocenę trwałości ich efektów i dynamiki zmian. CMR liczy też poziom zwrotu z inwestycji w reklamę w różnych mediach, a także rekomenduje efektywne rozdysponowanie budżetu. Firma kieruje swoją ofertę do branży domów mediowych i producentów FMCG.

Przypomnijmy, że CMR oferuje już na rynku produkty oparte na jednoźródłowym pomiarze mediów. Spółka korzysta ze wsparcia badawczego PBS DGA, który jest mniejszościowym udziałowcem projektu. Większość udziałów CMR ma Jakub Bierzyński.