Kraj

San Markos z grand prix Media Trendów za "Kumpla z przeszłości"

Rozdano nagrody Media Trendy 2010. W konkursie Innowacje w Mediach najwięcej nagród otrzymała Agora, a w konkursie Innowacje w Planowaniu Mediów najwięcej nagród zdobył MediaCom. Grand prix w obu częściach otrzymała agencja reklamowa San Markos.

W konkursie Innowacje w Mediach przyznano osiem nagród.

Cztery nagrody otrzymała Agora (w kategorii CSR – “Koniec Akademii”, w kategorii: crossmedialna platforma budowy i dystrybucji treści – “Polacy, odwagi”; w kategorii autopromocja i promocja medium: “20. urodziny Gazety Wyborczej” i w kategorii innowacyjna zmiana – za serwis “Moja Tuba”).

Dwie trafiły do TVN Warszawa (kategoria debiut roku oraz best use of content dla akcji “TVN Warszawa pomaga kierowcom”) i po jednej nagrodzie dostały – Multikino (za niekonwencjonalne wykorzystanie medium – “Opery HD”) oraz San Markos (za działania non profit – “Kumpel z przeszłości. 1944 Live”).

Jury Media Trendów przyznało też pięć wyróżnień za Innowacje w Mediach – dwa trafiły do Business Education Institute (wydawcy “ThinkTank Magazynu”), a po jednym do TVN Warszawa, Discovery Networks Central Europe i Agory.

W konkursie Innowacje w Planowaniu Mediów nagród przyznano piętnaście.

Cztery nagrody zdobył MediaCom Warszawa (za innowacyjne wykorzystanie przekazu pozatelewizyjnego dla serialu “BEE like Avril Lavigne”, za działania CSR – “Moje silne drzewo” oraz za odwagę w planowaniu mediów za launch Skody Yeti i w kategorii Best use of content za kampanię Skody “Wiesz, co Dobre” – dwa ostatnie zgłoszenia z Change Communications).

Trzy nagrody trafiły do Starcomu (za innowacyjne wykorzystanie telewizji tradycyjnych dla Cappy Lemon & Nada, za innowacyjne wykorzystanie radia tradycyjnego dla kampanii “Żubr – dobrze posiedzieć w plenerze” oraz za innowacyjne akcje specjalne i eventy za kampanię “Pociąg Żubra”).

Dwie nagrody dostał MPG (za innowacyjne wykorzystanie kina za mBankowe Strzykanie i za przełamanie schematów komunikacyjnych w kategorii produktowej za “rąbanie ubezpieczonych” w kampanii mBanku – oba zgłoszenia z Ambasadą Grupa CzteryCzwarte).

Po jednej nagrodzie otrzymały PanMedia Western (za innowacyjne wykorzystanie mediów drukowanych – E-lementarz internetu), San Markos (za innowacyjne wykorzystanie internetu i mediów interaktywnych w ramach akcji “Kumpel z przeszłości. 1944 Live”), K2 Internet (za innowacyjne dotarcie do specyficznej grupy docelowej – www.kula.gov.pl), Saatchi & Saatchi Poland (za innowacyjną strategię zintegrowaną – Kurt Weill Podzielony), Universal McCann (za innowacyjne wykorzystanie reklamy zewnętrznej  i innych środków komunikowania w przestrzeni publicznej dla Mobil 1) oraz San Markos  (za działania non profit za “Kumpla z przeszłości. 1944 Live”).

Jury Media Trendów przyznało też piętnaście wyróżnień za Innowacje w Planowaniu Mediów – najwięcej – pięć – otrzymał Starcom, po jednym – Click5, Interactive Solutions, TVN, Agora, Media Contacts, PanMedia Western, Optimum Media OMD, ZenithOptimedia, Universal McCann i koalicja agencji (DDB, Value Media RC2, Tribal DDB).

Nagrody specjalne w tegorocznej edycji Media Trendów dostali śp. Jan Wejchert (Człowiek Roku), Facebook (Medium Roku), połączenie “Dziennika” i “Gazety Prawnej” (Wydarzenie Roku) oraz San Markos, którą uhonorowano grand prix zarówno w kategorii innowacje w mediach, jak i w planowaniu mediów za kampanię “Kumpel z przeszłości. 1944 Live”.