Według kwartalnego podsumowania przygotowanego przez dom sprzedaży reklamy kinowej New Age Media pierwsze trzy miesiące br. przyniosły nowe rekordy pod względem frekwencji widzów w kinach wielosalowych. Styczeń 2010 r. okazał się dotychczas najlepszym początkiem roku w historii kina w Polsce.
Frekwencja w multipleksach wchodzących w skład oferty NAM w I kwartale 2010 r. przekroczyła rekordowe 7,3 mln widzów. Dla porównania, w analogicznym okresie ub.r. (który także był rekordowy) frekwencja wyniosła 6,8 mln widzów.
W samym styczniu 2010 r. kina w całej Polsce odwiedziło ponad 5 mln 300 tys. widzów. O 29,1 proc. wzrosły w I kwartale także wydatki na reklamę kinową
w porównaniu z tym samym okresem w 2009 r. Od stycznia do marca br. marketerzy wydali na reklamę kinową łącznie 118,1 mln zł. NAM w tym czasie zanotował wzrost wpływów ze sprzedaży o ok. 34 proc. (dane: Expert Monitor).
Największym wydarzeniem filmowym sezonu zimowego był film “Avatar”, który do tej pory obejrzało ponad 3,6 mln widzów. Kolejnymi hitami okazały się między innymi “Alicja
w krainie czarów” (ponad milionowa frekwencja) oraz “Ciacho” (prawie milion widzów). Sukces “Avatara” w wersji trójwymiarowej miał również konsekwencje dla reklamy kinowej, wzrosło bowiem zainteresowanie reklamą 3D.