Kraj

Kino notuje rekordy frekwencji

W I kwartale br. blisko 7,3 mln widzów poszło do kina.

Według kwartalnego podsumowania przygotowanego przez dom sprzedaży reklamy kinowej New Age Media pierwsze trzy miesiące br. przyniosły nowe rekordy pod względem frekwencji widzów w kinach wielosalowych. Styczeń 2010 r. okazał się dotychczas najlepszym początkiem roku w historii kina w Polsce.

Frekwencja w multipleksach wchodzących w skład oferty NAM w I kwartale 2010 r. przekroczyła rekordowe 7,3 mln widzów. Dla porównania, w analogicznym okresie ub.r. (który także był rekordowy) frekwencja wyniosła 6,8 mln widzów. 
W samym styczniu 2010 r. kina w całej Polsce odwiedziło ponad 5 mln 300 tys. widzów. O 29,1 proc. wzrosły w I kwartale także wydatki na reklamę kinową 
w porównaniu z tym samym okresem w 2009 r. Od stycznia do marca br. marketerzy wydali na reklamę kinową łącznie 118,1 mln zł. NAM w tym czasie zanotował wzrost wpływów ze sprzedaży o ok. 34 proc. (dane: Expert Monitor).

Największym wydarzeniem filmowym sezonu zimowego był film “Avatar”, który do tej pory obejrzało ponad 3,6 mln widzów. Kolejnymi hitami okazały się między innymi “Alicja 
w krainie czarów” (ponad milionowa frekwencja) oraz “Ciacho” (prawie milion widzów). Sukces “Avatara” w wersji trójwymiarowej miał również konsekwencje dla reklamy kinowej, wzrosło bowiem zainteresowanie reklamą 3D.