Portal Wirtualna Polska obniżył ceny reklam większości formatów typu display (m.in. bannery, billboardy, toplayery) i wprowadził do cennika nowe formaty: videoBreak i adFrame.
Wirtualna Polska nie obniżyła cen tych reklam, które w swojej wycenie bazują na rosnącym zasięgu placementów (np. dniówki na stronie głównej, stałe elementy obecne na poczcie, artykuły sponsorowane). Obniżono za to ceny reklam w wybranych serwisach oraz ceny reklam wideo.
Zmienione zostały przeliczniki na dotychczas droższe formy reklamowe, w stosunku do ceny kreacji podstawowej, dzięki czemu staniały double billboardy, brandmarki i toplayery. Portal zmniejszył też dysproporcje między cenami w wybranych serwisach, a kampaniami emitowanymi w całym portalu (chodzi o pełne wykorzystanie powierzchni reklamowej WP). Pojawiły się także nowe, tanie pakiety tematyczne: Kobieta i Mężczyzna.
W nowym cenniku pojawiły się też formaty videoBreak (materiał wideo wyświetlany jako commercialbreak, przekaz klienta nie sąsiaduje z żadnymi innymi formami reklamowymi) i adFrame (kreacja odgrywająca materiały wideo w serwisie WP.tv składa się z dwóch integralnych części: playera i playlisty. Formę tę można targetować zarówno demograficznie, jak i geograficznie).
– Pracując nad nową wersją cennika, postawiliśmy sobie za główny cel uporządkowanie i uproszczenie modeli wyceny. Efektem tych prac jest odchudzenie cennika z kilkudziesięciu do kilkunastu stron i redukcja skomplikowanych wzorów wyliczeń. Niektóre nasze produkty staniały, niektóre zdrożały. Zmiany wynikają z analizy trendów: tam, gdzie popyt wyprzedza podaż, ceny wzrosły, tam, gdzie naszym zdaniem istnieje potencjał wzrostowy przy niewykorzystanych zasobach, ceny obniżamy – wyjaśnia Arkadiusz Stępkowski, kierownik biura reklamy WP.