Zagranica

Diageo krytykuje pomysły ograniczenia reklam alkoholu

Koncern alkoholowy Diageo, właściciel m.in. marek Smirnoff, Guinness, oraz Advertising Standards Authority (ASA) skrytykowały propozycje brytyjskich parlamentarzystów wprowadzenia bardziej restrykcyjnych...

Koncern alkoholowy Diageo, właściciel m.in. marek Smirnoff, Guinness, oraz Advertising Standards Authority (ASA) skrytykowały propozycje brytyjskich parlamentarzystów wprowadzenia bardziej restrykcyjnych ograniczeń reklam napojów alkoholowych.

Simon Litherland, dyrektor zarządzający brytyjskiego Diageo, określił je mianem drakońskich i stwierdził, że przygotowane zostały a podstawie “niewystarczających danych”, a ich wprowadzenie będzie miało “poważne reperkusje” dla przemysłu reklamowego i rynku mediów.

Propozycje posłów zgłoszone do Komisji Zdrowia zmierzają w kierunku ograniczenia reklam alkoholi przy seansach filmów niesklasyfikowanych dla pełnoletnich widzów (powyżej 18. roku życia) i całkowitego zakazu sponsorowania przez marki alkoholowe imprez i wydarzeń sportowych.

Brytyjscy posłowie proponują także, by podnieść cło na wyroby alkoholowe do minimalnej stawki 50 centów dla jednej jednostki czystego alkoholu (w zależności od zawartości alkoholu w napoju).

Litherland stwierdził, że wejście w życie takich regulacji spowoduje, że cena np. butelki whisky Bell’s wzrosłaby o 100 proc. – do 23 funtów za butelkę.

Producentów alkoholi wsparła też Advertising Standards Authority (ASA). W wydanym oświadczeniu przedstawiciele tej organizacji napisali m.in. “Reżim kontroli reklam napojów alkoholowych w Wielkiej Brytanii należy do najbardziej restrykcyjnych na świecie. ASA regularnie otrzymuje skargi od konsumentów na działania największych firm z branży, co tylko dowodzi, że dobrowolny Kodeks Praktyk spełnia swoją funkcję”. (“WARC”)