Kraj

Firmy outdoorowe przeprowadzą przegląd ofert badawczych

Firmy outdoorowe przechodzą do kolejnego etapu prac nad wprowadzeniem standardu badań. Jak zapowiada Lech Kaczoń, prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej,...

Firmy outdoorowe przechodzą do kolejnego etapu prac nad wprowadzeniem standardu badań. Jak zapowiada Lech Kaczoń, prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej, jeszcze w styczniu br. zainteresowane badaniem firmy zapoznają się z propozycjami firm badawczych dysponujących licencją na badania Postar trzeciej generacji. – Następnie czeka nas etap negocjacji i wybór najlepszej oferty – mówi Kaczoń.

Przypomnijmy, że zainteresowanie Postarem zadeklarowało 4 z 5 głównych graczy na rynku out-of-home, czyli AMS, Stroer, Clear Channel Poland i News Outdoor Poland. Cityboard Media oczekiwało przeglądu innych metodologii.

Wspomniane cztery spółki myślą teraz o utworzeniu konsorcjum, np. w formie spółki. – Gdyby zapadła decyzja o utworzeniu spółki prawa handlowego dla celów realizacji badań Postar w Polsce, niezbędna będzie zgoda UOKiK – mówi Lech Kaczoń. Szczegóły ustaleń pomiędzy firmami powinny być znane w ciągu kilku tygodni. (JN)