Kraj

UOKiK kontynuuje badania struktury rynku reklamy zewnętrznej

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) kontynuuje badania struktury i stopnia koncentracji rynku reklamy zewnętrznej. Jak poinformowała Agnieszka Majchrzak, specjalista...

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) kontynuuje badania struktury i stopnia koncentracji rynku reklamy zewnętrznej. Jak poinformowała Agnieszka Majchrzak, specjalista z UOKiK, nie wiadomo, kiedy analizy zostaną zakończone. – Jest to własna inicjatywa urzędu. W ten sposób badamy różne branże, np. sektor farmaceutyczny czy edukacyjny – twierdzi Majchrzak.

W październiku br. większość firm reklamy zewnętrznej otrzymała z UOKiK 12-stronicowy kwestionariusz z pytaniami na temat rynku outdoorowego. Postępowanie prowadzi departament analiz rynku. Do jego wszczęcia doszło jeszcze w lutym br. Informacja na temat rozpoczęcia postępowania wzmogła spekulacje na temat możliwych zmian własnościowych wśród największych w Polsce firm reklamy zewnętrznej. (JP)