Zagranica

TWINGO PERRIER - EFEKT WSPÓŁPRACY RENAULT I NESTLE

Francuski producent samochodów Renault podjął współpracę ze szwajcarskim gigantem spożywczym NestlŽ. Współpraca dotyczy cross-promocji najlepiej sprzedającego się samochodu kompaktowego Renault...

Francuski producent samochodów Renault podjął współpracę ze szwajcarskim gigantem spożywczym NestlŽ. Współpraca dotyczy cross-promocji najlepiej sprzedającego się samochodu kompaktowego Renault Twingo z markową wodą mineralną Perrier. Renault ogłosił swoje plany wprowadzenia we wrześniu br. limitowanej edycji samochodu o nazwie Twingo Perrier. Nowy model będzie kosztował ok. 10 tys. dol. Dostępny będzie w czterech wersjach kolorystycznych, w tym w kolorze epicea green, który jest użyty w layoucie butelki Perrier. Renault zamierza sprzedać w Europie 18 tys. modeli nowego auta, z czego jedna trzecia ma przypaść na rynek francuski. Koncern motoryzacyjny liczy na to, że współpraca z NestlŽ, które reklamuje swoją wodę sloganem: “Perrier: It is Crazy!”, podtrzyma sprzedaż tego modelu auta. Od momentu wprowadzenia modelu Twingo w 1993 r. Renault sprzedało 1,8 mln sztuk tych samochodów. Promocją i reklamą Twingo Perrier zajmie się agencja Publicis Conseil z Paryża. Inne francuskie koncerny samochodowe również korzystają z podobnego typu cross-promocji. Peugeot sprzedaje limitowaną edycję średniego Sedana w markowych kolorach turnieju tenisowego Roland Garos, zaś Citroen wypuścił na rynek model Saxo w promocji krzyżowej z producentem długopisów – firmą Bic.