Kraj

Projekt Razem 89 kontynuowany z okazji 20-lecia obalenia muru berlińskiego

Twórcy kampanii społecznej Razem 89 zdecydowali się na jej kontynuację z okazji 20-lecia obalenia muru berlińskiego. Dzięki wsparciu firm będących...

Twórcy kampanii społecznej Razem 89 zdecydowali się na jej kontynuację z okazji 20-lecia obalenia muru berlińskiego. Dzięki wsparciu firm będących członkami Polskiej Rady Biznesu po raz drugi wykupiono kilkadziesiąt emisji spotu “Poland – the place where freedom was born” w amerykańskiej telewizji CNN. Kampania potrwa od 7 do 15 listopada. 30-sekundowe spoty emitowane będą głównie w paśmie prime time. Ponadto inicjatywa Razem 89 będzie towarzyszyć Lechowi Wałęsie w głównych uroczystościach 9 listopada pod Bramą Brandenburską. Na tę okazję przygotowano polsko-niemieckie materiały promocyjne. W Berlinie ukaże się także polsko-niemiecki numer specjalny bezpłatnej gazety “Metro” (Agora). W ramach Razem 89 za kampanię komunikacyjną odpowiadają Stowarzyszenie Projekt: Polska oraz grupa agencji: DDB, RC2, Tribal DDB, Value Media. Spot wyprodukowało Scorpio Studio.

– W dzisiejszym świecie liczą się obrazy. Upadek muru jest symbolem upadku komunizmu, 9 listopada skupi uwagę mediów na całym świecie. Dlatego w inicjatywie Razem 89 chcieliśmy, aby Lech Wałęsa był wtedy w Berlinie. Kiedy autorzy filmu zwrócili się do nas o pomoc w zebraniu funduszy na jego kolejną emisję w CNN, wiedzieliśmy, że dobry czas to właśnie listopad. W tym roku trudno jest zdobyć pieniądze, dlatego tak bardzo doceniamy pomoc Polskiej Rady Biznesu. Taki był właśnie sens tej inicjatywy – łączenie wszystkich organizacji i osób, które chcą cieszyć się z tego, co osiągnęliśmy w ciągu ostatnich 20 lat – mówi Szymon Gutkowski ze Stowarzyszenia Projekt: Polska oraz dyrektor generalny DDB. (JP)