Finamo SA jako pierwsza firma na rynku pośrednictwa finansowego uruchomi platformę Finamo Direct, poprzez którą będzie oferować ubezpieczenia komunikacyjne, mieszkaniowe, turystyczne, zdrowotne i emerytalne w systemie direct (przez internet i telefon).
W pierwszym etapie w ofercie Finamo Direct znajdą się polisy sześciu towarzystw ubezpieczeniowych, takich jak: Uniqua, Hestia, Benefia, Aviva, Aegon, Signal Iduna.
Finamo planuje po sześciu miesiącach funkcjonowania portalu Finamo Direct osiągnięcie 3-proc. udziału w rynku.
Swoją platformę directową Finamo będzie promowało głównie w internecie – poprzez marketing wyszukiwarkowy (SEO i SEM), a także tzw. marketing szeptany (selektywnie wybrane fora internetowe, dotyczące np. tematyki zdrowia, urody czy mody). W zakresie działań promocyjnych platformy Finamo współpracuje z agencją Mosqi.to.
– Na efektywność Finamo Direct patrzymy szerzej niż tylko poprzez liczbę zawartych polis. To dla nas sposób na pozyskanie nowych klientów i dotarcie do nich – mówi Fedele DiMaggio, prezes Finamo SA. – Ponadto rynek ubezpieczeń direct, chociaż jeszcze niewielki, szybko się rozwija, a my chcemy mieć w nim swój udział – dodaje.
Na poparcie tej tezy Finamo podaje dane na podstawie danych Komisji Nadzoru Finansowego i estymacje towarzystw ubezpieczeniowych mówiące o tym, że o ile w 2007 r. rynek ubezpieczeń direct był wart ok. 350 mln zł, czyli 2 proc. całego rynku ubezpieczeń, o tyle w ub.r. jego wartość sięgnęła już 0,5 mld zł, czyli 4 proc. całego rynku. Prognozy mówią zaś, że w 2012 r. rynek polis direct może być już wart 2,28 mld zł i obejmować 14 proc. całego rynku.
Finamo zapowiada, że będzie dążyć do poszerzenia listy towarzystw ubezpieczeniowych w ramach swojej platformy directowej.
Finamo dysponuje obecnie siecią 28 placówek w 14 miastach oraz grupą tzw. mobilnych doradców. (MB)