Przetargi

MPG zdobywa budżet Hyundaia i Kii

MPG wygrał międzynarodowy przetarg mediowy Kii i Hyundaia. Obecnie Hyundaia i Kię m.in. w Wielkiej Brytanii i Polsce obsługują odpowiednio...

MPG wygrał międzynarodowy przetarg mediowy Kii i Hyundaia. Obecnie Hyundaia i Kię m.in. w Wielkiej Brytanii i Polsce obsługują odpowiednio ZenithOptimedia i OMD (w Polsce – Media Direction OMD). Przedstawiciele koncernu nie skomentowali na razie informacji o zwycięstwie MPG, mają ogłosić rozstrzygnięcie przetargu dzisiaj.

Przypomnijmy, że do konkursu zaproszono sześć sieci, jednak nie podano ich nazw. Ogłoszono, że zwycięzca przejmie biznes w styczniu 2010 r. Przetarg dotyczył 170 krajów, w tym Polski. Prowadziła go wewnętrzna struktura Hyundai Kia – Innocean.

W Polsce Hyundai i Kia wydały w ub.r. na reklamę w mediach ponad 60 mln zł (Hyundai – 37,4 mln zł, Kia – 23,8 mln zł, dane cennikowe Expert Monitora). Do momentu zamknięcia tego wydania DS “MMP” nie udało nam się skontaktować z polskimi przedstawicielami marketerów.

Przypomnijmy, że MPG, które zgodnie z międzynarodowym rozstrzygnięciem przejmie także w Polsce obsługę Kii i Hyundaia, ostatnio straciło obsługę Mitsubishi (cennikowo ok. 30 mln zł w ub.r.). Z kolei Media Direction OMD, które na rzecz MPG straci budżet Kii, wygrało kilka tygodni temu największy w Polsce motobiznes – skonsolidowane budżety Peugeota i Citroena (cennikowo 120 mln zł w ub.r.).

Jeszcze w tym roku ma się rozstrzygnąć międzynarodowy przetarg mediowy General Motors, czyli właściciela m.in. marek Opel, Chevrolet i Saab. (JN, “BrandRepublic”)