Zagranica

Martin Sorrell uważa, że przeszkodą w digitalizacji branży reklamowej jest wiek jej menedżerów

Martin Sorrell, chief executive WPP Group, uważa, że niedostateczny poziom inwestycji w usługi online wynika ze zbyt podeszłego wieku decydentów...

Martin Sorrell, chief executive WPP Group, uważa, że niedostateczny poziom inwestycji w usługi online wynika ze zbyt podeszłego wieku decydentów reklamowych. Sorrell uważa, że szefowie agencji są oporni na zmiany, dlatego na działania internetowe przeznacza się zaledwie 13 proc. budżetów marketingowych, choć jego zdaniem powinno to być dużo więcej.

Jako przyczynę kłopotów podaje niezrozumienie natury internetu. – Ci, którzy zarządzają agencjami, wolą podróżować pomiędzy firmami, budując swoje kariery, zamiast pozostać na miejscu i na co dzień zmagać się z podstawowymi kwestiami komunikacji – powiedział Sorrell. Z usług digital pochodzi ok. 25 proc. przychodów WPP, ale według deklaracji Sorrella w ciągu kolejnych 5 lat powinno to być o 20 proc. więcej.

Sorrell deklaruje, że najbliższe lata będą okresem intensywnych inwestycji w usługi digital, przede wszystkim w regionie wschodniej Europy. (“BrandRepublic”)