Kraj

CARLSBERG I OKOCIM PRZEJMUJĄ BROWARY PIAST, BOSMAN I KASZTELAN

W wyniku połączenia Browaru Okocim SA, kontrolowanego przez duńskiego Carlsberga, z Browarami Dolnośląskimi "Piast SA", Bosmanem Browarem Szczecin SA oraz...

W wyniku połączenia Browaru Okocim SA, kontrolowanego przez duńskiego Carlsberga, z Browarami Dolnośląskimi “Piast SA”, Bosmanem Browarem Szczecin SA oraz Kasztelanem Browarem Sierpc SA, należącymi do niemieckiego Bitburgera, powstanie nowa grupa Carlsberg Okocim SA. Browary Carlsberg zakupią pakiet kontrolny akcji Piasta (81 proc.), natomiast Okocim odkupi od Bitburgera akcje Bosmana i Kasztelana. Transakcja między Browarem Okocim SA a Bitburgerem warta jest 220 mln zł, z czego 50 proc. zostanie uregulowane gotówką, a pozostałe 50 proc. w akcjach. Wartość transakcji między Carlsbergiem a Piastem nie została ujawniona. Struktura własnościowa grupy Carlsberg Okocim SA będzie następująca: 67 proc. Carlsberg, 18 proc. Bitburger i pozostałe 15 proc. inni, mniejsi udziałowcy. Grupa Carlsberg Okocim SA będzie posiadała 16-proc. udział w polskim rynku piwnym i tym samym zostanie trzecią najsilniejszą grupą browarów za Grupą Żywiec SA, należącą do holenderskiego Heinekena – 32 proc. rynku, i Kompanią Piwowarską SA, należącą do South African Breweries – 30 proc. rynku (źródło: Browar Okocim SA). Wprowadzenie zmian własnościowych uzależnione jest od uzyskania zgody akcjonariuszy zainteresowanych spółek oraz zezwoleń wymaganych przez prawo. Proces ten według Marcina Piróga, nowego prezesa Carlsberg Okocim SA, powinien się zakończyć do grudnia br. (Piróg byłĘpoprzednio prezesem Browaru Okocim SA). Udziałowcy Carlsberg Okocim SA zakładają osiągnięcie do 2003-2004 r. 10-proc. zysku operacyjnego w skali roku. Stworzenie jednej organizacji według prezesa grupy powinno przynieść całej grupie oszczędności w wysokości 60 mln zł. “Jest jeszcze za wcześnie, aby w tej chwili mówić o jakichkolwiek przesunięciach budżetów reklamowych i mediowych” – powiedziała Melania Stohnij, PR manager Carlsberg Okocim SA. Budżet mediowy Browaru Okocim SA, najsilniejszego w nowej grupie, jest obsługiwany przez dom mediowy OMD Poland. Za strategię i kreację reklam poszczególnych marek odpowiadają agencje Ogilvy & Mather i Saatchi & Saatchi. Bosman współpracował do tej pory z agencjami Grey Warszawa i Moby Dick, zaś Kasztelan z Leo Burnett Warszawa. Dla wrocławskiego Piasta kampanie reklamowe przygotowywała agencja Upstairs Young & Rubicam. (PR)