Kraj

ZMIANY REDAKCYJNE W "MACHINIE" I PLANY ROZWOJU TYTUŁU

"Machina" wydawnictwa Machina Press chce trafiać do szerszego grona odbiorców. Zmianę formuły ma zapewnić m.in. pozyskanie szerszego grona nowych współpracowników....

“Machina” wydawnictwa Machina Press chce trafiać do szerszego grona odbiorców. Zmianę formuły ma zapewnić m.in. pozyskanie szerszego grona nowych współpracowników. Wprowadzenie innowacji w piśmie deklaruje Marcin Prokop, który został nowym zastępcą redaktora naczelnego “Machiny” oraz pod nieobecność przebywającej na urlopie wychowaczym Bogny Świątkowskiej pełni obowiązki naczelnego pisma. Na stanowisku zastępcy naczelnego Prokop zastąpił Bartka Chacińskiego, który rozstał się z wydawnictwem. Jednocześnie Marcin Prokop zachowuje swoją dawną funkcję dyrektora biura promocji i public relations w firmie. Miesięcznik będzie się odtąd ukazywać w nakładzie 60-70 tys. egzemplarzy (wcześniej, wg ZKDP, dochodził do 85 tys.). Zdecydowana większość nakładu trafi do największych miast. Wydawca zaplanował dla pisma nowe kanały promocji, np. można poczytać “Machinę” w taksówkach warszawskiej korporacji OK Taxi. Wspólne akcje są też prowadzone z Empikiem, gdzie każdy kupujący “Machinę” dostaje przy kasie płytę CD gratis. Od listopada br. “Machina” zwiększy format i poprawi papier, czym chce zapewnić lepsze warunki reklamodawcom. Będzie też oferować im nowe formy prezentacji, np. na specjalnych warunkach cenowych dwie całokolumnowe reklamy na stronach obok siebie czy ogłoszenia drobne oraz nowe pakiety “Machiny” i drugiego tytułu wydawnictwa Đ “Miss” dla nastolatek. W I kwartale br. rozpowszechnianie płatne “Machiny” wyniosło nieco ponad 30 tys. egzemplarzy (źródło: ZKDP). Wpływy reklamowe magazynu bez dodatków w I półroczu br. sięgnęły ok. 4,8 mln zł brutto (źródło: Expert Monitor). (KP)