Kraj

OMG wprowadza narzędzie usprawniające TV planning

OMG Metrics wprowadza narzędzie ekonometryczne AdEffect wspierające planowanie kampanii telewizyjnych. Powstało ono w wyniku opracowania wyników projektu ekonometrycznego, w którym...

OMG Metrics wprowadza narzędzie ekonometryczne AdEffect wspierające planowanie kampanii telewizyjnych. Powstało ono w wyniku opracowania wyników projektu ekonometrycznego, w którym analizowano determinanty skuteczności kampanii reklamowych. W ramach projektu testowano wpływ ponad 20 czynników potencjalnie wpływających na wynik świadomości kampanii telewizyjnych – m.in.: wielkość i długość kampanii, dobór stacji telewizyjnych, aktywność konkurencji, miks mediów czy różne aspekty kreacji spotu reklamowego.

AdEffect służy do porównywania scenariuszy kampanii. Poprzez nową aplikację można przeliczać przewidywane przyrosty świadomości marki i reklamy w zależności od zdefiniowanych parametrów kampanii i rekomendować optymalne rozwiązanie w zakresie np. intensywności kampanii, wsparcia kampanii TV w innych mediach, udziału prime time’u czy pozycji premiowanych. (JN)