Zagranica

Unilever stawia na rozwijające się rynki

Unilever stawia na rynki rozwijające się - stwierdził Harish Manwani, prezes koncernu w regionie Azji, Afryki i Europy Wschodniej. W...

Unilever stawia na rynki rozwijające się – stwierdził Harish Manwani, prezes koncernu w regionie Azji, Afryki i Europy Wschodniej. W I kwartale br. 51 proc. przychodów Unilevera pochodziło właśnie z krajów rozwijających się. Wielki potencjał tkwi zwłaszcza w kategorii żywność, bo wciąż tylko 25 proc. kupowanych tam produktów jest w jakimś stopniu przetworzona. Unilever nadal hołduje zasadzie “think local, act global”. Najpierw są badane lokalne potrzeby konsumenta i do niego dostosowuje się produkt, a następnie wykorzystywana jest globalna skala działania Unilevera przy wprowadzaniu produktu na rynek. Harish Manwani zauważył także, że na rynkach rozwijających się nastroje konsumenckie są obecnie lepsze niż w Stanach Zjednoczonych i Europie Zachodniej. Nie zmienia to faktu, że nadal konieczne jest zrozumienie tego, czym jest wartość dla konsumenta. Konieczne jest także tworzenie produktów, które będą wejściem do różnych kategorii, dotąd nieużywanych przez wielu konsumentów. (“WARC”)