Kraj

Fortis Bank Polska planuje inwestycje rebrandingowe

W wyniku połączenia Fortis Banku z Dominet Bankiem z rynku zniknęła marka Dominet Bank. W miejsce dotychczasowych placówek (ok. 230)...

W wyniku połączenia Fortis Banku z Dominet Bankiem z rynku zniknęła marka Dominet Bank. W miejsce dotychczasowych placówek (ok. 230) tej instytucji pojawiła się instytucja bankowa Fortis Bank Polska. Obecnie liczy ona ok. 270 oddziałów na terenie całego kraju.

Dyrektorem pionu marketingu i komunikacji korporacyjnej jest Monika Brudło, wcześniej dyr. marketingu Dominet Banku. Pion tworzą trzy departamenty: public relations zarządzany przez Waldemara Leszczyńskiego, wsparcia marki kierowany przez Katarzynę Wojniak oraz komunikacji marketingowej linii biznesowych, którego szefem jest Katarzyna Niedźwiedź. Dział marketingu połączonych banków liczy ok. 40 pracowników.

Fortis Bank Polska współpracuje z agencją Grey Worldwide Warszawa w zakresie reklamy i z domem mediowym Mediaedge:cia w zakresie mediów.

W związku z tym, że w maju br. Fortis Bank stał się częścią BNP Paribas, planowane są zmiany w zakresie rebrandingu. – Obecnie testujemy pewne rozwiązania – mówi Katarzyna Żądło, menedżer ds. PR w departamencie public relations Fortis Bank Polska. Na placówkę pilotażową wybrano oddział w Warszawie przy al. Komisji Edukacji Narodowej, gdzie wprowadzono nowe, tzw. hybrydowe logo banku z nazwą BNP Paribas Fortis. Finalne decyzje dotyczące rebrandingu zostaną podjęte pod koniec sierpnia br.

Budżet reklamowy połączonych banków – do czasu poinformowania o ich fuzji latem ub.r. – wynosił ok. 19,4 mln zł (wg Expert Monitora), z czego dominującym reklamodawcą był Dominet Bank. Oba banki prowadziły już w ub.r. wspólne kampanie, na które wydano 6,4 mln zł. (BG)