Kraj

CHIP ZMIENIA SZATĘ GRAFICZNĄ, PLANUJE KAMPANIĘ REKLAMOWĄ

Setny numer magazynu komputerowego "Chip" ukaże się 30 sierpnia br. w nieco zmienionej szacie graficznej i zawartości. Będzie wspierany kampanią...

Setny numer magazynu komputerowego “Chip” ukaże się 30 sierpnia br. w nieco zmienionej szacie graficznej i zawartości. Będzie wspierany kampanią reklamową. Wszystkie modyfikacje są wynikiem analizy preferencji czytelników przeprowadzonej jesienią ubiegłego roku. “Chip” będzie przedmiotem ogólnopolskiej kampanii reklamowej. Zostaną w niej wykorzystane takie media, jak outdoor (billboardy i citylighty – 340, nośniki prasowe Publiproksu – 750), radio (RMF, Radiostacja), prasa (“Gazeta Wyborcza” i “Playboy”), punkty sprzedaży prasy, telewizja (MTV) oraz portale internetowe (poland.com, Interia, Wirtualna Polska). Projekty graficzne wykorzystane w layoutach prasowych i outdoorowych pochodzą ze studia graficznego Vogel Publishing – wydawcy “Chipa”, zaś pomysły kreatywne są autorstwa Ewy Lis, dyrektora marketingu wydawnictwa. Pierwszym etapem kampanii jest reklama prasowa w najnowszym numerze miesięcznika “Playboy”. Billboardy i citylighty znajdą się w sześciu największych polskich miastach, publiproksy łącznie w 30 miejscowościach. Nakład setnego numeru “Chipa” wyniesie 140 tys. egzemplarzy. Jest to o 15 tys. więcej, niż wynosi średni nakład miesięczny. “Możemy się również pochwalić wielkością sprzedaży naszego pisma na tle konkurencji. Średnia sprzedaż w I kwartale tego roku wyniosła 99,5 tys. egz. ČPC World ComputerÇ sprzedał o 24 proc., a ČEnterÇ aż o 41 proc. mniej egzemplarzy. Warto zaznaczyć, że jeden egzemplarz ČChipaÇ czytają przeciętnie 4 osoby” – mówi Ewa Lis. Od września 2001 roku w każdym numerze pojawiać się będą dwa nowe działy: “Temat numeru”, w którym redakcja kompleksowo podejdzie do wybranego zagadnienia, oraz “Porady”, gdzie znajdą się wskazówki dotyczące wykorzystania oprogramowania i sprzętu. Nową rubryką znajdującą się w dziale “Aktualności” będzie “Na gorąco”. Tam znajdzie się zawsze jeden aktualny temat. Nowa szata graficzna kładzie nacisk na warstwę ilustracyjną i czytelność. Z okazji setnego wydania redakcja zaproponuje czytelnikom dwa konkursy, w których do wygrania będzie między innymi 35 komputerów z limitowanej (1000 egzemplarzy) serii o unikatowym designie. Do setnego wydania miesięcznika zostanie dołączony CD-ROM zawierający 8 pełnych wersji programów. (TK)