Kraj

Według Samaru w I połowie br. sprzedaż aut wzrosła

Sprzedaż nowych samochodów osobowych na polskim rynku w pierwszym półroczu br. utrzymuje tendencję wzrostową - wynika z danych Instytutu Badań...

Sprzedaż nowych samochodów osobowych na polskim rynku w pierwszym półroczu br. utrzymuje tendencję wzrostową – wynika z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego “Samar”. Łącznie w tym czasie sprzedano 168,9 tys. nowych aut, czyli o 0,14 proc. więcej niż rok temu.

Liderem sprzedaży niezmiennie pozostaje Skoda Auto Polska, której samochody kupiło 19,3 tys. klientów (14,3 proc. więcej niż rok temu). Drugie miejsce należy do Fiat Auto Poland, który sprzedał 17,7 tys. samochodów osobowych. Trzecią lokatę rankingu sprzedaży na polskim rynku zajmuje Toyota Auto Polska, mimo że sprzedaż aut tego producenta spadła o 14 proc. w stosunku do roku ubiegłego (do 15,7 tys. szt.).

Samar ocenia, że podobnie jak w minionych miesiącach, znaczny wpływ na wzrost sprzedaży mieli klienci spoza Polski, głównie z Niemiec i ze Słowacji. Według szacunków Samaru reeksport stanowił ok. 20 proc. sprzedaży. (BG)