M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

EDIPRESSE POLSKA SA PRZEJMUJE "PRZEKRÓJ"

Serwis Dzienny | 21 sierpnia 2001, 00:00

Umowa między Edipresse Polska a Media Projektem, dotycząca przejęcia krakowskiego pisma "Przekrój", zacznie obowiązywać od 1 września br. Jej przedmiotem...

Umowa między Edipresse Polska a Media Projektem, dotycząca przejęcia krakowskiego pisma "Przekrój", zacznie obowiązywać od 1 września br. Jej przedmiotem jest sprzedaż 100 proc. udziałów w Wydawnictwie Przekrój Sp. z o.o. Nie ujawniono wartości kontraktu. Nowy właściciel planuje przeprowadzenie w piśmie zmian mających dostosować tygodnik do bieżących wymagań rynku. "W tej nowej koncepcji chodzi o to, aby ČPrzekrójÇ stał się pismem dziennikarskim, informacyjnym, zajmującym się obszarem kultury, nauki, obyczajowości i stylu życia. Jednocześnie ma zachować wdzięk starego ČPrzekrojuÇ. Można to porównać z Volkswagenem New Beatle, który stał się następcą starego ČgarbusaÇ" - mówi Zbigniew Napierała, prezes zarządu Edipresse Polska SA. Czytelnicy pisma doczekają się więc wprowadzenia nowej szaty graficznej pisma. Jego misją, jak podkreśla Napierała, będzie promowanie wydarzeń i ludzi kultury. Nowy właściciel "Przekroju" zaplanował szeroko zakrojoną kampanię promocyjną pisma. W zależności od szybkości przeprowadzanych zmian odbędzie się ona jeszcze pod koniec tego roku lub wiosną 2002 r. "Środki, jakie pochłonie ta akcja, to pieniądze niezbędne do zwiększenia sprzedaży tytułu z obecnych 40 tys. do planowanego poziomu 150 tys. egz. Zamierzamy tego dokonać w ciągu dwóch najbliższych lat" - twierdzi Zbigniew Napierała. Edipresse Polska SA rozważa decyzję utworzenia w Warszawie oddziału redakcji krakowskiej. W ciągu ostatnich lat "Przekrój" kilkakrotnie zmieniał właściciela. Inwestował w niego między innymi norweski koncern Orkla Media, zaś ostatnim właścicielem była spółka Michała Sołowowa Media Projekt. (TK)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , ,