Grand prix XIII edycji Ogólnopolskiego Konkursu Reklamy “Kreatura”, organizowanego przez VFP Communications, przyznane zostało agencji 180heartbeats za pracę zrealizowaną dla Samsung Electronics Polska “Lekkie jest życie z notebookiem Samsung Q45”. Jurorzy byli w tej kwestii jednomyślni.
Najwięcej nagród otrzymała agencja Just – trzy statuetki. Orangeblue i K2 Internet zdobyły po dwie. Pozostali nagrodzeni to: Red8, MEC Interaction, Opus B, Artegence, Tequila/Polska, CzteryCzwarte, Studio Produkcyjne “Orka”, Sek, 180heartbeats i Argonauts – agencje te zakończyły konkurs z jedną nagrodą. Jurorzy przyznali ponadto dwie nagrody specjalne – dla agencji Just za spot zrealizowany dla PZU i dla Koledzy Strategia & Kreacja za kampanię dla Artmana SA (Virginity).
Na konkurs wpłynęły w tym roku 134 prace, z czego jury wyselekcjonowało 38 zgłoszeń na short-listę. W skład jury weszli: Srdjan Saper, prezes McCann Erickson odpowiadający za region Bałkanów, Julian Boulding, prezes i współzałożyciel firmy Thenetworkone, Philippe Boutie, CEO Lamtar Planning & Communication, oraz Yaniv Melinarsky, wiceprezes kreatywny McCann Erickson z Izraela, który był przewodniczącym jury Kreatury.
Szczegółowy raport nt. tegorocznej Kreatury wraz z fotorelacją z rozdania nagród będzie opublikowany w 15. numerze “Media & Marketing Polska” (na rynku od 15 kwietnia). (AMS)