Kraj

Polscy wystawcy na targach MIPTV stawiają na nowe produkcje

Telewizja Polska, TVN i ATM Grupa tradycyjnie już mają najszerszą ofertę handlową na międzynarodowych targach telewizyjnych MIPTV w Cannes. TVP...

Telewizja Polska, TVN i ATM Grupa tradycyjnie już mają najszerszą ofertę handlową na międzynarodowych targach telewizyjnych MIPTV w Cannes.

TVP oprócz oferowanych w poprzednich edycjach targów produkcji filmowych, takich jak “Magiczne drzewo” czy “Mała Moskwa”, zaoferuje nowe seriale, m.in. wojenny “Czas honoru”. Nowością w ofercie nadawcy publicznego jest też produkcja muzyczna “Siedem bram Jerozolimy”, artystyczny zapis koncertu Krzysztofa Pendereckiego. TVP sukcesywnie rozwija ofertę swoich formatów. W Cannes oferuje licencje na realizację lokalnych wersji takich produkcji, jak seriale: “Determinator”, “Glina”, “Londyńczycy” i “M jak miłość”, oraz cykliczne programy dla dzieci (m.in. “Domisie” i “Kuchcikowo”).

TVN na MIPTV 2009 proponuje nowości, których jeszcze nie pokazywał w Polsce, w tym takie seriale “Generał” i “Naznaczony”. Nowością jest też najnowszy hit kinowy tej stacji – film “Kochaj i tańcz”. Finalizowane są rozmowy z firmami czeską i niemiecką dotyczące dystrybucji kinowej tego filmu. Stałym elementem oferty stacji są już seriale własne (sprzedawane jako gotowe produkcje i jako formaty z możliwością tworzenia wersji lokalnych), a wśród nich: “Magda M.”, “Kryminalni”, “39 i pół”, “Twarzą w twarz” i “Teraz albo nigdy!”. TVN stale poszerza ofertę dokumentalną – w Cannes oferuje m.in.: “Trzech kumpli”, “Dworzec Gdański”, “Szpiega”, “Miasto zbrodni” i “Wielkie ucieczki”.

ATM Grupa z nowości oferuje w Cannes seriale “Ranczo” (pokazywany w TVP1, ale ATM Grupa jest właścicielem praw sprzedażowych) oraz internetowe: “Klatka B” (serial pokazywany będzie w Polsat Play) i “Pitu pitu”. Firma producencka deklaruje, że seriale internetowe będą stałym elementem w ofercie handlowej ATM Grupy. – Obecność w portfolio produkcji internetowych dowodzi, że stawiamy na nowoczesność i dostosowujemy naszą ofertę do najnowszych światowych trendów panujących w branży medialnej. Uważnie obserwujemy rozwój rynku produkcji internetowych oraz telewizji mobilnej – mówi Tomasz Kurzewski, prezes zarządu ATM Grupy.

Jednak podczas targów w Cannes ATM Grupa koncentruje się też na sprzedaży swoich najpopularniejszych formatów. Wśród nich znajdują się takie seriale, jak: “Pierwsza miłość”, “Świat według Kiepskich”, “Ekipa” i “Tango z aniołem”. Szeroka jest też oferta formatów reality show (m.in.: “Dwa światy”, “Gladiatorzy”, “Amazonki”) oraz teleturniejów (“Gra w ciemno” – ang. “Clueless”, “Awantura o kasę” – ang. “Cash Battle”). (PM)