Kraj

Tesco wprowadza 40 nowych marek własnych, wzorowanych na dyskontowych

Sieć Tesco wprowadza 40 nowych marek własnych, wzorowanych na tych z dyskontów. Detalista tej pory miał w ofercie przede wszystkim...

Sieć Tesco wprowadza 40 nowych marek własnych, wzorowanych na tych z dyskontów. Detalista tej pory miał w ofercie przede wszystkim dwie marki własne: Tesco Value – produkty najtańsze i Tesco Standard – produkty konkurujące jakością z markowymi, ale o 20 proc. tańsze. Okazało się jednak, że część konsumentów nie jest skłonna kupować produktów ze znakiem Tesco, chętnie natomiast kupuje marki własne w dyskontach, wykreowane przez te sieci.

Właśnie tym tropem poszedł detalista. Na półkach pojawi się 40 nowych marek z głównych kategorii FMCG, które zostały wykreowane na potrzeby sieci. Są to np. All About Baby – produkty dziecięce, Cafe Blend – kawy, Milkland – nabiał, Smaki Tradycji – wędliny. Około dwóch trzecich tych towarów jest wytwarzanych w Polsce, nierzadko przez dużych producentów, np. Wawel i Mokate. Część marek, np. środki czystości Daisy czy ciastka Oatland Biscuits, jest oferowana w Wielkiej Brytanii. Pod względem ceny produkty te są pozycjonowane zazwyczaj pomiędzy Tesco Value i Tesco Standard, które będą nadal utrzymywane i rozwijane.

– Mamy znakomitą ofertę na trudne czasy. To szansa dla naszej firmy, aby z kryzysu wyszła nie tylko obronną ręką, ale nawet wzmocniona – mówi Anna Matlak, dyrektor marketingu Tesco Polska. Dodaje, że dzięki temu projektowi Tesco liczy na powiększenie o 0,5 proc. swoich udziałów w sprzedaży artykułów FMCG w Polsce.

Wprowadzenie nowych marek jest wsparte kampanią “Dyskontowe ceny”, autorstwa agencji PZL. Jest ona adresowana do osób w wieku 20-64 lata z miast powyżej 50 tys. mieszkańców. Ma ją zobaczyć ponad 8 mln Polaków. Planowaniem i zakupem mediów zajmuje się dom mediowy MediaCom. Nie mniej istotna w całej kampanii będzie promocja w sklepie, m.in. w głównej alejce. (TW)