M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

MEMBR GLOBALNIE OPISUJE POLSKIEGO KONSUMENTA

Serwis Dzienny | 28 sierpnia 2001, 00:00

Firma badawcza MEMRB Custom Research Worldwide we współpracy z Roper Starch Worldwide przygotowała dla polskich firm specjalny raport zatytułowany: "Polski...

Firma badawcza MEMRB Custom Research Worldwide we współpracy z Roper Starch Worldwide przygotowała dla polskich firm specjalny raport zatytułowany: "Polski konsument - spojrzenie globalne". "Jest to badanie powtarzane co roku w 30 krajach. Analizuje ono cały świat z podziałem na państwa bogate i biedne. Ten raport jest analizą postaw konsumenta z wielu punktów widzenia. Odpowiada na pytania: jakie wartości wyznają konsumenci, czy jest to rodzina, czy praca itp. Nie pokazuje konsumenta tylko w sposób generyczny" - mówi Marek Klajda, research manager MEMRB. Opracowanie zawiera porównanie danych polskich z danymi z innych krajów Europy i świata. Ukazuje zmiany, jakie zaistniały w ciągu ostatnich lat. Raport podzielono na dziewięć rozdziałów: Nastroje społeczne, Stosunek do nowych produktów, Miejsca robienia zakupów, System wartości, Styl życia, Siła marki, Transport, Innowacje i Technologia. Badanie zostało przeprowadzone na próbie 1000 osób. "Ma ono trzy istotne cechy: jest globalne, daje możliwość porównania i wprowadza segmentację konsumentów" - mówi Marek Klajda. Konsumenci zostali podzieleni na 6 podstawowych grup: altruiści, kreatywni, dewoci, walczący, rozrywkowi oraz uczuciowi. Raport w wersji elektronicznej kosztuje 585 dol., a drukowanej 610 dol. Na specjalne zamówienie można otrzymać także wersję angielską raportu. Firma MEMRB Custom Research Worldwide powstała w 1962 roku na Cyprze. Dysponuje siecią 34 biur w Europie Środkowej i Wschodniej, w krajach basenu Morza Śródziemnego oraz Bliskiego Wschodu. Jest jedną z pierwszych agencji badań rynkowych w Polsce. Rozpoczęła tu swoją działalność w 1991 roku. Jest agencją typu full serwis, realizującą badania konsumenckie oraz BtoB, jakościowe, ilościowe, trackingowe oraz ad hoc. (TK)

Czytaj więcej na temat: , ,