Kraj

Nivea osiągnęła ok. 50-proc. wzrost sprzedaży; utrzyma poziom wydatków na marketing

Nivea Polska wypracowała w ub.r. 1,19 mld zł przychodów ze sprzedaży. Jest to o 52,2 proc. więcej niż w 2007...

Nivea Polska wypracowała w ub.r. 1,19 mld zł przychodów ze sprzedaży. Jest to o 52,2 proc. więcej niż w 2007 r. Zysk netto spółki wzrósł o 23,4 proc. i wyniósł 96,4 mln zł. Według przedstawicieli spółki w danych za rok 2008 widoczny jest efekt zmian, który dokonał się w dziale łańcucha dostaw Grupy Beiersdorf. Wzrost całkowitych przychodów ze sprzedaży spowodowany był głównie podwojeniem mocy produkcyjnej fabryki oraz eksportem produktów z Regionalnego Centrum Logistycznego do krajów północno-wschodniej Europy. Na wynik firmy miała także wpływ sprzedaż krajowa, która w porównaniu z 2007 r. wzrosła o 17 proc., głównie za sprawą produktów marki Nivea – 19-proc. wzrost przychodów. Kategorie urody i piękna, takie jak: Nivea Visage, Nivea For Men Face Care, Nivea Styling i Nivea Hair Care osiągnęły dwucyfrową dynamikę wzrostu. Podobne dwucyfrowe wzrosty wypracowały także produkty z kategorii codziennej pielęgnacji (Nivea Bath Care, Nivea Deo, Nivea Body oraz Nivea Baby Care).

Nivea Polska na razie nie zmieni wysokości budżetu przeznaczonego na wydatki marketingowe planowane na 2009 rok. Marketer nie zamierza ograniczać ani zwiększać wydatków reklamowych. Gdyby sytuacja rynkowa uległa dramatycznej zmianie, firma rozważy ich redukcję. Informacji o wysokości budżetu marketingowego firma nie podaje.

Zysk ze sprzedaży krajowej osiągnął poziom 645,3 mln zł, z czego 92 proc. stanowi sprzedaż produktów Nivea.

Około 7,7 proc. generują lokalne marki Bambino i Glicea, a resztę wypracowała marka Eucerin.

Udziały Nivea Polska w 2008 r. w rynku kosmetycznym wyniosły w ub.r. 15,7 proc. (według ACNielsen, dane skumulowane za rok 2008; udziały wartościowe), podczas gdy w tym okresie dynamika rynku wyniosła 13 proc. (JD)