Zagranica

LIMITY REKLAM WE WŁOSZECH

Włoska Komisja Telekomunikacyjna wprowadziła ograniczenia dotyczące reklamy telewizyjnej. Chodzi o wprowadzenie limitów czasu reklamowego podczas nadawania relacji z ważnych wydarzeń...

Włoska Komisja Telekomunikacyjna wprowadziła ograniczenia dotyczące reklamy telewizyjnej. Chodzi o wprowadzenie limitów czasu reklamowego podczas nadawania relacji z ważnych wydarzeń sportowych oraz dziecięcych kreskówek. Według jednej z nowych zasad dotyczącej wydarzeń sportowych odstęp pomiędzy końcem jednego bloku reklam a początkiem następnego musi trwać przynajmniej 20 minut. Oznacza to, że reklamy na początku i na końcu 15-min przerw w meczach piłkarskich staną się nielegalne. Dodatkowo reklamy nie mogą być pokazywane podczas samych zawodów, np. rajdów Formuły 1 lub wyścigów kolarskich, dyscyplin sportowych bardzo popularnych we Włoszech. Obostrzenia dotknęły również emisję filmów rysunkowych dla dzieci. Zasady mające na celu ochronę dzieci przed presją reklamową pozwalają na pokazywanie reklam tylko pomiędzy kolejnymi kreskówkami, a nie w trakcie ich nadawania. Jeden z menedżerów zarządzających stacją telewizyjną RAI twierdzi, że zasady powinny być wprowadzone w bardziej elastyczny sposób, tak by nie powodowały drastycznych spadków dochodów z reklam sieci i stacji telewizyjnych.