Kraj

Korzystanie z serwisów biznesowych w czasie pracy nie przeszkadza pracodawcom

Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Profeo przez Gemiusa "Wirtualna aktywność w godzinach pracy", ponad 39 proc. użytkowników biznesowych...

Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Profeo przez Gemiusa “Wirtualna aktywność w godzinach pracy”, ponad 39 proc. użytkowników biznesowych serwisów społecznościowych uważa, że aktywność w serwisie podczas pracy nie stanowi problemu dla ich pracodawcy, prawie 37 proc. jest przeciwnego zdania.

8 na 10 użytkowników biznesowych portali społecznościowych jest aktywnych zawodowo. Prawie połowa korzysta z takich serwisów co najmniej kilka razy w tygodniu (w tym 18 proc. korzysta z nich codziennie lub prawie codziennie).

4 na 10 badanych postrzega aktywność w portalach biznesowych jako istotną część swojego rozwoju zawodowego. Dla 31 proc. badanych użytkowników uzupełnianie profilu, wirtualne dyskusje czy prowadzenie bloga nie mają nic wspólnego z podwyższaniem kwalifikacji zawodowych. Analiza objęła 1213 internautów w wieku 24-45 lat z wykształceniem wyższym i średnim, z czego 1102 osoby zadeklarowały posiadanie profilu w co najmniej jednym biznesowym serwisie społecznościowym. (DD)