Kraj

Polskapresse ogranicza zasięg wydawania "Polski"; szuka oszczędności

Polskapresse od marca br. wprowadza zmiany w funkcjonowaniu dziennika "Polska". Na części rynków lokalnych "Polska" przeniesiona zostanie z wydań drukowanych...

Polskapresse od marca br. wprowadza zmiany w funkcjonowaniu dziennika “Polska”. Na części rynków lokalnych “Polska” przeniesiona zostanie z wydań drukowanych do serwisu Polskatimes.pl. Dotyczy to wydań: “Polska Białystok”, “Polska Gazeta Opolska”, “Polska Kielce”, “Polska Koszalin”, “Polska Kujawy”, “Polska Lubuskie”, “Polska Olsztyn”, “Polska Rzeszów” i “Polska Szczecin”.

Ponadto zamknięte zostaną tygodniki mazowieckie “Nasze Miasto”. Także od marca br. “Magazyn Rodzinny” włączony zostanie do sobotniego grzbietu głównego, a dodatek “Dobra Kuchnia” ukazywać się będzie niecyklicznie. Z szacunków wydawnictwa wynika, że sprzedaż gazet w ramach projektu “Polska” zmniejszy się o około 3 proc., czyli mniej więcej o 10 tys. egz. W ub.r. średnie rozpowszechnianie płatne razem wszystkich tytułów “Polski” wyniosło 335,7 tys. egz. (ZKDP).

Według komunikatu spółki zarząd Polskapresse doszedł do wniosku, że osiągnięcie satysfakcjonującej sprzedaży na tych rynkach nie jest możliwe, a ponoszenie dodatkowych wydatków związanych z funkcjonowaniem “Polski” w obecnej formule w obliczu pogarszającej się sytuacji gospodarczej w kraju nie leży w interesie spółki.

W najbliższym czasie planowane są także działania wydawniczo-marketingowe służące wzmocnieniu pozycji “Polski” na rynkach warszawskim i mazowieckim (zarówno w wydaniu papierowym, jak i internetowym) oraz rozwijanie ukazującego się od kilku tygodni dodatku “50+”.

Wprowadzenie zmian w projekcie “Polski” wiąże się z optymalizacją kosztów i redukcją zatrudnienia na Mazowszu, w Opolu, w Lubuskiem oraz w Warszawie. Wydawnictwo nie podaje, jakiej wielkości oszczędności uda się w ten sposób osiągnąć. Nie wiadomo również, ile osób zostanie zwolnionych. (JD)