M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

CZY BAT PROWADZI "CZARNY" MARKETING?

Serwis Dzienny | 29 sierpnia 2001, 00:00

W Republice Południowej Afryki instytucja o nazwie National Council Against Smoking rozpoczęła sądowe postępowanie przeciwko British American Tabacco (BAT). Koncern...

W Republice Południowej Afryki instytucja o nazwie National Council Against Smoking rozpoczęła sądowe postępowanie przeciwko British American Tabacco (BAT). Koncern tytoniowy, którego udziały rynkowe przekraczają w tym kraju 95 proc., został oskarżony o prowadzenie tzw. czarnego marketingu. Od początku tego roku BAT wystartował z akcją organizowania imprez muzycznych z udziałem gwiazd, na które zapraszani są młodzi - choć już pełnoletni - ludzie. Akcje te zostały uznane za nielegalne w obliczu ustanowionego w listopadzie ub.r. prawa zakazującego reklamy i promocji wyrobów tytoniowych, z wyjątkiem relacji one-to-one. Prawo to jest najbardziej restrykcyjne spośród wszystkich tego typu regulacji obowiązujących na świecie. Simon Millson, rzecznik prasowy BAT, uważa, że oskarżenia te są bezpodstawne. "W czasie imprez nie są prowadzone żadne działania marketingowe, a papierosy są dostępne jedynie w maszynach wystawionych w czasie ich trwania". Krótko przed wprowadzeniem zakazu reklamy papierosów BAT przeprowadził promocję, w której główną nagrodą było uczestnictwo w locie w kosmos. Dlatego też koncern dysponuje obecnie pokaźną bazą danych, z której selekcjonuje osoby zapraszane potem na organizowane imprezy.

Czytaj więcej na temat: , ,