Zagranica

JP Morgan: wydatki na reklamę w komórkach w USA wzrosną dwukrotnie do 2010 r.

JP Morgan przewiduje, że wydatki na reklamę w telefonii komórkowej w Stanach Zjednoczonych podwoją się do 2010 r. Reklamy tekstowe...

JP Morgan przewiduje, że wydatki na reklamę w telefonii komórkowej w Stanach Zjednoczonych podwoją się do 2010 r. Reklamy tekstowe (SMS) są najpopularniejszym narzędziem wykorzystywanym przez marketerów, a analitycy JP Morgan przewidują, że jego popularność w tym i kolejnym roku będzie rosła o 40 proc.

Według raportu JP Morgan w tym roku amerykańscy reklamodawcy wydadzą na tę formę reklamy 2 mld dol. (ok. 1,6 mld euro), a w 2010 r. wydatki na SMS-y reklamowe wyniosą już 2,9 mld dol. Reklamy displayowe również rosną, tyle że wolniej – przychody w tym roku mają wzrosnąć o 20 proc. – do 94 mln dol., natomiast wydatki na reklamy w mobilnych wyszukiwarkach w tym roku mają wzrosnąć o 30 proc. – do 129 mln dol.

Reklamie komórkowej sprzyjają rosnąca penetracja i popularność coraz bardziej zaawansowanych telefonów (smartfonów) – według opublikowanego niedawno przez firmy Limbo i GfK badania 41 proc. użytkowników iPhone’ów w Stanach Zjednoczonych zareagowało na reklamy, które otrzymali na telefony komórkowe, podczas gdy wśród posiadaczy innych typów telefonów odsetek reakcji (odpowiedzi) wyniósł 33 proc. Dla porównania wskaźnik “reakcji” dla reklam telewizyjnych wynosi zaledwie 10 proc., w przypadku streamingu wideo rośnie do 21 proc., natomiast w przypadku reklam tzw. podcastowych wynosi aż 68 proc. (“WARC”)