Przetargi

Starlink obronił obsługę budżetu PZU

Grupa PZU rozstrzygnęła przetarg na obsługę swojego budżetu mediowego w 2009 r. i zdecydowała, że przedłuży współpracę z domem mediowym...

Grupa PZU rozstrzygnęła przetarg na obsługę swojego budżetu mediowego w 2009 r. i zdecydowała, że przedłuży współpracę z domem mediowym Starlink, który do tej pory obsługiwał ubezpieczyciela.

W ostatnim etapie przetargu Starlink rywalizował z Initiative Media Warszawa. O ustalaniu warunków umowy ze Starlinkiem informowaliśmy już w DS “MMP” z 30 stycznia br.

W ub.r. PZU wydało na reklamy w mediach ok. 53 mln zł brutto (dane Expert Monitora nie uwzględniają rabatów). Ubezpieczyciel zapowiada, że w tym roku będzie bardziej aktywny reklamowo niż we wcześniejszych latach. Jak twierdzą przedstawiciele marketera, jest to związane z działaniami mającymi prowadzić do umocnienia pozycji lidera na rynku ubezpieczeń w Polsce, zgodnie z niedawno przyjętą strategią na lata 2009-2011.

Wkrótce PZU rozpocznie przetarg na obsługę dostaw materiałów promocyjnych, upominków i gadżetów reklamowych. Jego rozstrzygnięcie planowane jest na przełom drugiego i trzeciego kwartału 2009 roku.

W najbliższych dniach PZU rozpisze także dwa przetargi na obsługę działań marketingowych w internecie. Ich rozstrzygnięcie planowane jest na przełom pierwszego i drugiego kwartału 2009 roku. Zakres pierwszego przetargu będzie obejmował przede wszystkim obsługę strategiczną, kreatywną i zakup mediów w internecie, a także pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych (SEM & SEO), marketing afiliacyjny, performance marketing, net-PR, social marketing i działania niestandardowe z nurtu Web 2.0 i Web 3.0. Drugi przetarg dla agencji interaktywnych będzie dotyczył stworzenia i obsługi nowego serwisu internetowego oraz intranetowego PZU. (MB)