Kraj

Według Centrum Monitorowania Rynku sprzedaż FMCG zaczyna spadać

Centrum Monitorowania Rynku uruchomiło cotygodniowy monitoring dostarczający dane o zakupach Polaków w sklepach handlu tradycyjnego. Indeks Koniunktury Konsumenckiej
, wypracowywany na...

Centrum Monitorowania Rynku uruchomiło cotygodniowy monitoring dostarczający dane o zakupach Polaków w sklepach handlu tradycyjnego. Indeks Koniunktury Konsumenckiej
, wypracowywany na podstawie danych zakupowych, pokazuje spadek wolumenu sprzedaży produktów paczkowanych o 2,1 proc., a liczby transakcji o blisko 4 proc. Grudniowe dane pokazywały jeszcze rosnący trend w stosunku do grudnia rok wcześniej.

Styczniowe obroty w ujęciu wartościowym wzrosły względem ubiegłego roku, ale jak podaje CMR, jest to w dużej mierze efekt podwyżki cen w najważniejszych kategoriach produktowych.

Przypomnijmy, że CMR posługuje się danymi skaningowymi kodów kreskowych przy kasach sklepowych z ogólnopolskiej próby kilkuset tradycyjnych sklepów spożywczych. Spółka uważa, że Indeks Koniunktury Konsumenckiej jest najczulszym wskaźnikiem koniunktury gospodarczej w Polsce. (JN)