Kraj

Agora notuje wyraźny spadek zysku za 2008 r.; obniżają się wyniki "Gazety"

Agora SA według giełdowego raportu zanotowała w ub.r. przychody na poziomie 1,278 mld zł. Były one wyższe od wyniku z...

Agora SA według giełdowego raportu zanotowała w ub.r. przychody na poziomie 1,278 mld zł. Były one wyższe od wyniku z 2007 r. o 0,4 proc. Zysk netto w 2008 r. wyniósł 23,3 mln zł i spadł w porównaniu z poprzednim rokiem o ponad 75 proc. (2007 r. – 100,2 mln zł).

Wpływy ze sprzedaży reklam w “Gazecie Wyborczej” wyniosły w ub.r. 485,8 mln zł i spadły o 0,6 proc. Przychody ze sprzedaży egzemplarzowej były o 7,4 proc. niższe niż przed rokiem i wyniosły 151,9 mln zł. W 2008 r. “Gazeta”

sprzedawała średnio 411 tys. egzemplarzy, a jej udział w wydatkach na reklamę w dziennikach wyniósł

ok. 41 proc. “Metro” zwiększyło wpływy z reklam o 27,6 proc., do 37,4 mln zł. Przychody ze sprzedaży reklam internetowych wyniosły w ub.r. 47,9 mln zł (wzrost o 74,2 proc.), grupy AMS – 189,7 mln zł (wzrost o 10,9 proc.), czasopism – 109,7 mln zł (wzrost o 4,2 proc.). Radiostacje zwiększyły w 2008 r. przychody o 20,5 proc., do poziomu 85,8 mln zł.

Według szacunków Agory w 2008 r. wydatki reklamowe na wszystkie media w Polsce wyniosły 8,1 mld zł i były wyższe od zeszłorocznych o ponad 11 proc. Najmocniej wzrosły wydatki na reklamę internetową – ponad 30 proc. Z analiz Agory wynika, że całkowite inwestycje reklamowe w br. mogą być niższe o 2 proc. w stosunku do ub.r. Wydatki na reklamę w dziennikach mogą zmniejszyć się nawet o kilkanaście procent. Najwięcej zyskają internet i telewizja. (JD)