Maciej Maciejewski, który od września 2007 r. jako marketing manager kierował marketingiem polskiego oddziału Mobile Entertainment Company (MEC), działającej u nas jako wirtualny operator komórkowy pod marką MobilKing, odszedł z firmy. Jego dalsze plany zawodowe nie są na razie znane. Według naszych informacji jego obowiązki przejął Radek Nemec, marketing manager w czeskiej centrali MEC.
Przed przejściem do MobilKinga Maciejewski przez blisko 1,5 roku pracował jako dyr. zarządzający Tequila/Digital, a wcześniej w agencji interaktywnej Conecto i jako marketing brand manager w Kulczyk Tradex.
MEC należy do czesko-słowackiego funduszu inwestycyjnego Penta Investments. W lutym ub.r. wystartował jako wirtualny operator komórkowy MVNO (umowa z Polską Telefonią Cyfrową) pod marką MobilKing adresowaną do mężczyzn. W grudniu Penta informowała, że MobilKing ma 150 tys. aktywnych kart SIM i jest największym polskim MVNO. Firma aktywnie się reklamowała, głównie w telewizji – według danych AGB Nielsen Media Research w ub.r. wydała 41,5 mln zł. Jej reklamy wywołały oburzenie m.in. środowisk feministycznych, które określały je mianem “seksistowskich”. Kreację przygotowywała agencja reklamowa Kaspen z Pragi, a media planował i kupował dom mediowy Mindshare Polska.
W tym roku MobilKing zupełnie zrezygnował z reklam, przynajmniej w telewizji – monitoring AGB nie wykazuje żadnych wydatków tego marketera od początku roku. W mediach pojawiają się natomiast spekulacje, że Penta Investments chce pilnie sprzedać MobilKinga i szuka chętnego nabywcy. Przedstawiciele funduszu nie potwierdzają tych doniesień ani im nie zaprzeczają.
W Polsce Penta jest też właścicielem sieci handlowej Żabka, sieci zakładów bukmacherskich Profesjonał, sieci aptek Dr. Max, ma też udziały w operatorze kablowym Stream Communications działającym na Śląsku. (MB)