Kraj

GfK ocenia potencjał polskich gwiazd; ARC realizuje podobny projekt

Instytut badawczy GfK Polonia przeprowadził pierwszy pomiar testowy przy użyciu GfK Celebrity Value. Nowe narzędzie ma na celu dostarczanie w...

Instytut badawczy GfK Polonia przeprowadził pierwszy pomiar testowy przy użyciu GfK Celebrity Value. Nowe narzędzie ma na celu dostarczanie w sposób ciągły informacji o znajomości, popularności i potencjale osobowości polskiego show-biznesu. W ramach 25 pomiarów respondenci ocenią około 900 gwiazd, bazując na pięciu podstawowych wskaźnikach: sympatii, wyjątkowości, zaufaniu, pożądanej obecności w mediach oraz ekskluzywności. Złożą się one na syntetyczny indeks GfK Celebrity Value odzwierciedlający wartość marketingową gwiazd z uwzględnieniem znajomości (zasięgu) każdej osoby.

Badanie będzie realizowane metodą CAWI (computer assisted web interview) na reprezentatywnej próbie internautów w wieku 15-45 lat z wykorzystaniem panelu internautów GfK Polonia. Liczy on obecnie ponad 30 tys. członków. Zdecydowana większość uczestników jest rekrutowana podczas badań terenowych. Dzięki temu wiadomo, że panelista jest tą osobą, za którą się podaje.

Po każdym pomiarze wyniki będą udostępniane w postaci interaktywnych dashboardów, zestawień tabelarycznych oraz przeglądarki danych umożliwiającej samodzielne analizy i generowanie wykresów. Badanie ma mieć charakter syndykatowy.

Jednocześnie ARC Rynek i Opinia rozpoczął cykliczną analizę siły wizerunku polskich gwiazd w nowym badaniu “Celebrity monitor”. Popularność 500 polskich celebrities oceniać będzie co tydzień 274 respondentów. Badanie ma być prowadzone w sposób ciągły za pomocą metody CAWI. Pierwszy raport “Celebrity monitor” będzie dostępny z końcem kwietnia 2009 r. (JP)