Zagranica

Anheuser-Busch obcina wynagrodzenia agencyjne w USA

Koncern piwowarski Anheuser-Busch InBev (A-B), producent m.in. piwa Budweiser, obcina wynagrodzenia agencjom pracującym dla niego w Stanach Zjednoczonych. To jeden...

Koncern piwowarski Anheuser-Busch InBev (A-B), producent m.in. piwa Budweiser, obcina wynagrodzenia agencjom pracującym dla niego w Stanach Zjednoczonych. To jeden z elementów planu mającego pozwolić zaoszczędzić firmie 1,5 mld dol. Dotychczas A-B płacił agencjom w formie zaliczek. Według nowych zasad będzie płacić im ustaloną sumę za konkretny projekt, nawet jeśli wzrośnie czas jego realizacji. Kolejne oszczędności mają być poczynione w produkcji telewizyjnej, m.in. w testach przed zdjęciami i kosztach dodatkowych.

Keith Levy, wiceprezes A-B ds. marketingu, nie wyklucza, że firma może zmniejszyć liczbę agencji, z którymi współpracuje – może to dotyczyć tych, z którymi producent współpracował rzadziej, czyli: Hill Holiday, Goodby, Silverstain & Partners oraz Momentum Worldwide.

Budżet Budweisera obsługuje obecnie DDB Chicago.

A-B został w lipcu ub.r. został przejęty przez InBev, dzięki czemu powstał największy browar na świecie. (“BrandRepublic”)