Zagranica

PEUGEOT-CITROEN ZMIENIA DOM MEDIOWY W NIEMCZECH

Koncern samochodowy Peugeot-Citroen ogłosił przetarg na swój budżet mediowy w Niemczech. Jego wartość jest oceniana na 153 mln dol. Zwycięzca...

Koncern samochodowy Peugeot-Citroen ogłosił przetarg na swój budżet mediowy w Niemczech. Jego wartość jest oceniana na 153 mln dol. Zwycięzca ma zostać ogłoszony w październiku br. Przyczyną ogłoszenia przetargu jest rezygnacja z usług domu mediowego Carat International w Niemczech, Belgii i Wielkiej Brytanii. Powodem rezygnacji jest przejęcie przez Carat w 2000 r. budżetu mediowego konkurującego z Peugeot-Citroen koncernu Renault. W przetargu biorą udział domy mediowe: Initiative Media, Optimedia i OMD. Nieoficjalnie mówi się, że koncern nadal prowadzi rozmowy z Caratem. Francuskie koncerny samochodowe są w Niemczech ważnymi reklamodawcami. Udział francuskich samochodów w sprzedaży szacuje się na tym rynku na 10,7 proc. Globalne budżety Peugeota i Citroena, dotyczące strategii i kreacji, są obsługiwane przez agencję Euro RSCG Worldwide.