Kraj

FIRMA PORTLAND POLSKA POSTAWIONA W STAN LIKWIDACJI

Holding mediowo-reklamowy WPP zdecydował się na zamknięcie polskiego oddziału sieci Portland International - brokera reklamy zewnętrznej Portland Polska. Główną przyczyną...

Holding mediowo-reklamowy WPP zdecydował się na zamknięcie polskiego oddziału sieci Portland International – brokera reklamy zewnętrznej Portland Polska. Główną przyczyną postawienia spółki w stan likwidacji były niesatysfakcjonujące centrali firmy wyniki finansowe. “Powodem zamknięciu polskiego oddziału Portland są ograniczenia związane z reklamą papierosów i alkoholu, przez które straciliśmy głównych klientów, m.in. British American Tobacco. Kłopoty ze zdobyciem nowych budżetów oraz fakt, że koszt wynajęcia jednego nośnika reklamy zewnętrznej jest coraz mniejszy, spowodowały, że coraz trudniej było sprostać konkurencji na tym rynku” – powiedział Alex Thompson, international business director w Portland International w Londynie. Zakończenie procedur likwidacji spółki ma nastąpić na przełomie października i listopada br. Do tej pory firma zatrudniała ok. 20 pracowników etatowych i ok. 30 osób zajmujących się kontrolą realizacji kampanii reklamy zewnętrznej na terenie całego kraju. Największymi klientami firmy były domy mediowe The Media Edge i MindShare Polska należące do tej samej grupy holdingowej co sieć Portland. Udział obydwu firm w obrotach polskiego oddziału wynosił powyżej 60 proc. Pozostałymi klientami brokera był dom mediowy Media Group, średniej wielkości agencje reklamowe oraz klienci bezpośredni. Według Thompsona w 1998 r. obroty Portland Polska wynosiły ok. 6 mln dol. Aktualne dane o wynikach finansowych spółki nie zostały ujawnione. Dotychczasowy prezes zarządu firmy Rodney Harris oraz jej dyrektor generalny Steven Whittle wraz z częścią dotychczasowych pracowników zamierzają założyć w Polsce własną spółkę świadczącą podobnego typu usługi, która ma rozpocząć działalność jeszcze w tym roku. Portland Polska istniała na naszym rynku od 1994 r. Jest kolejną firmą należącą do koncernu WPP, która zakończyła działalność w Polsce. Wiosną br. zlikwidowana została firma public relations Burson-Marsteller. (PU, JP)