Zagranica

ZENITH ZAKŁADA JEDYNIE 0,8 PROC. WZROSTU WYDATKÓW REKLAMOWYCH W 2002 R.

Według przewidywańĘdomu mediowego Zenith Media recesja na rynku reklamy w 2002 r. nadal będzie się pogłębiać. Zenith Media prognozuje, że...

Według przewidywańĘdomu mediowego Zenith Media recesja na rynku reklamy w 2002 r. nadal będzie się pogłębiać. Zenith Media prognozuje, że wydatki reklamowe w br. na siedmiu największych rynkach (USA, Japonia, Niemcy, Wielka Brytania, Francja, Włochy i Hiszpania) spadną, osiągając tempo 2,6 proc. (-4,7 proc. z uwzględnieniem inflacji w porównaniu z 2000 r.), natomiast w 2002 r. wzrost wyniesie jedynie 0,8 proc. (-0,8 proc. z uwzględnieniem inflacji). W porównaniu z br. rzeczywisty wzrost w 2002 r. wyniesie na rynku amerykańskim 0,1 proc., we Francji 3,6 proc., w Niemczech 2,0 proc., we Włoszech 5,2 proc., w Hiszpanii 1,8 proc., w Wielkiej Brytanii 2,0 proc., a w Japonii 0,7 proc. Przyczynami postępującego kryzysu, zdaniem analityków z Zenith Media, jest spadek zyskowności reklamodawców oraz kryzys na rynku dotcomów.