Plany marketingowe Toyota Motor Poland mogą być znacznie bardziej dynamiczne niż dotychczas, jednak firma nie ujawnia poziomu tegorocznych wydatków reklamowych. Jak mówi Jerzy Onisk, dyrektor działu sprzedaży i marketingu w koncernie, na wysokość budżetu marketingowego w roku bieżącym będą mieć wpływ przede wszystkim plany sprzedażowe tego roku i tempo wprowadzania na rynek nowych modeli. – Plan sprzedaży uzależniony jest od sytuacji rynkowej i ewentualnych zmian w zakresie przepisów podatkowych. Ponieważ decyzje w tym zakresie podejmowane są często z dnia na dzień, także plany sprzedaży mogą się zmieniać. Może to mieć wpływ na zmiany w planach marketingowych – mówi Onisk. Dodaje, że ewentualne załamanie rynku może wpłynąć na decyzje budżetowe. – Będziemy dopasowywać poziom wydatków reklamowych do zmieniających się potrzeb rynku i sprzedaży – zapowiada Jerzy Onisk.
Dotychczas Toyota wykorzystywała w swoich działaniach różne dostępne kanały i narzędzia komunikacji. Po analizie wyników badań segmentacji i skuteczności różnych kanałów zdecydowano, że w tym roku w działaniach reklamowych oprócz tradycyjnych mediów będzie więcej niekonwencjonalnych metod dotarcia do klientów, przede wszystkim internetu i różnych form mediów mobilnych.
W tym roku Toyota wprowadzi na rynek w Polsce 10 nowych modeli (6 nowych i 4 modernizacje). Poza nimi zostanie wprowadzony w całej gamie produktów napęd hybrydowy. Kluczowym modelem w portfolio Toyoty Motor Poland będzie przede wszystkim nowa Toyota Avensis.
W 2008 r. Toyota wydała na reklamę w samej tylko telewizji ponad 20,4 mln zł (wg AGB Nielsen Media Research). Dla marketera pracują agencja reklamowa Saatchi & Saatchi i dom mediowy ZenithOptimedia. (BG)