Kraj

Sławomir Stępniewski po finalizacji transakcji z Aegis pozostanie w Hypermedia

Założyciel i prezes agencji interaktywnej Hypermedia oraz CEO Isobar Polska Sławomir Stępniewski mimo sprzedaży firmy holdingowi Aegis Group będzie nadal...

Założyciel i prezes agencji interaktywnej Hypermedia oraz CEO Isobar Polska Sławomir Stępniewski mimo sprzedaży firmy holdingowi Aegis Group będzie nadal kierować agencją. Z końcem 2008 r. zakończył się tzw. earn-out period, w którym Stępniewski był zobowiązany wypełnić założone cele biznesowe, a w marcu br. kończy się wynikający z transakcji kontrakt. – Po rozmowach z siecią zdecydowałem się nadal kierować Hypermedia i z nią wiążę swoją przyszłość – mówi Sławomir Stępniewski. Dodaje, że będzie w agencji tak długo, jak sieć będzie stawiać przed nim interesujące wyzwania.

Sławomir Stępniewski mówi, że jego celem w rozwoju firmy jest m.in. “prawdziwe zintegrowanie komunikacji” i wzmocnienie kompetencji kreatywnych agencji. W tym roku mają powstać co najmniej dwa teamy kreatywne mające doświadczenie ATL-owe; jeden z nich ma powstać do końca marca. Agencja chce ściągnąć ludzi z rynku, ale nie wyklucza też przejęcia butiku kreatywnego. Ponadto Hypermedia cały czas prowadzi negocjacje z firmami wyspecjalizowanymi w search engine marketingu (pisaliśmy o tym w DS “MMP” 28 kwietnia 2008 r.), ale Sławomir Stępniewski nie podaje ich nazw. Jednocześnie agencja rozwija kompetencje SEM-owe we własnym zakresie. Ponadto w tym roku formalnie spółką ma stać się HyperLab, dział experience marketingu.

Aegis Group przejął Hypermedia w 2005 r. i włączył agencję do swojej sieci Isobar. Strony nie komentują kwoty transakcji, ale w wydanym wówczas komunikacie dla inwestorów padła kwota 4,9 mln funtów, którą holding miał wypłacić w ciągu czterech lat. Jak twierdzi Stępniewski, w 2008 r. przychody agencji były większe o 60 proc. w stosunku do 2007 r. (ponad 60 proc. przychodów stanowią te z obsługi mediowej). Mimo spowolnienia gospodarczego prezes Hypermedia zakłada wzrost przychodów i zatrudnienia w tym roku.

Do największych klientów agencji należą: Procter & Gamble, General Motors, Reebok i PKO BP. (TW, TWI)